zaterdag 5 oktober 2013

WK Antwerpen - Beweegplein

Beweegplein Janssen Fritsen in trek

05/10/2013

Voor dit wereldkampioenschap gymnastiek levert de Nederlandse firma Janssen Fritsen de toestellen. Zij voorzagen niet alleen de competitiehal, de opwarmingshal en de trainingszalen van toestellen, ook het publiek kreeg zijn deel. In de inkomhal van het Sportpaleis staat een heel beweegplein opgesteld, waar kinderen kunnen kennismaken met de toestellen.

Onmiddellijk bij het binnengaan van sportpaleis, vind je een massa aan splinternieuwe toestellen van Jansen Fritsen. De toestelleverancier zet de laatste jaren duidelijk in op vernieuwing en kindvriendelijkheid van hun toestellen. Dat is te zien tijdens de eerste dagen van deze wereldkampioenschappen te merken aan de vele kinderen die het beweegplein komen uitproberen. 
Marjolein Wauters werkt voor de Gymnastiekfederatie Vlaanderen vzw en coördineert dit succesvolle project. "De eerste drie dagen ontvingen we ongeveer 2000 scholieren van jong en oud. Zij konden elk een half uur op het beweegplein vrijelijk rondhuppelen. Vanaf woensdag kwamen hier ook gewone bezoekers bij." Vrijwilligers staan de kinderen bij en geven tips waar nodig. "Sommige kinderen vinden het zelfs zo leuk, dat ze zelfs tijdens de competitie hier blijven turnen!' vertelt Marjolein.
Een van de scholen die op de scholenactie afkwam, is de middelbare school van het Vincentiusinstituut uit Dendermonde. "Het is echt geweldig dat we hier ons ook konden uitleven, voor en na de competitie! We hebben zelfs onze piramide voor Jimi Gantois laten zien", vertelt een van de leerlingen. "Verder vond ik vooral de airtrack echt geweldig, mijn flikken en salto's lukten er enorm goed! De andere toestellen zijn wat te klein voor ons". De peutertoestellen zijn inderdaad minder geschikt voor de vijfdejaars uit Dendermonde.
Jimi Gantois kwam volledig verrast het sportpaleis binnen: "Ik was nog niet binnen, of ik hoorde al mijn naam. Oud-leerling Tessa De Saedeleer was hier met haar school en liet haar werk zien. Het is altijd leuk zo binnen te komen en mensen van vroeger tegen te komen. Zelf laat ik hier mijn dochter proeven van wat gymnastiek is."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten