woensdag 17 juli 2013

EYOF gymnastiek - gevaarlijk?

IS TURNEN GEVAARLIJK?

In Sportcentrum Galgenwaard is het publiek talrijk aanwezig. Waarom vinden  veel mensen vinden het spannend om naar turnen te kijken? “Het is spectaculair, en we denken zo vaak dat ze gaan vallen”, zegt een van hen. In het publiek vertellen enkele IJslandse turnsters hoe ze hiermee omgaan.
“Natuurlijk val je vaak bij de turntrainingen of turnwedstrijden, maar het is bijna nooit echt heel erg”, zegt Steinunn Anna Svansdottir. “Hier in Utrecht ben ik zo pas voor de eerste keer echt geblesseerd geraakt. Bij de laatste training landde ik met een overstrekte knie bij een afsprong van de brug met ongelijke liggers en ik kon daardoor niet aan de wedstrijd deelnemen.”
“Turnen is heel leuk om te doen, dus we nemen het risico graag om te vallen”, gaat Kristjana Yr Kristinsdottir verder, een andere turnster uit het IJslandse team. “Ik ben zelf nu geblesseerd aan mijn knie, maar heb toch twee toestellen meegedaan.”
De liefde voor turnen straalt van de meisjes af, ze genieten echt met volle teugen van dit evenement. Het risico op blessures nemen ze er graag bij!Sigridur Hronn, de derde turnster uit IJsland, deed wel aan alle toestellen mee, ook al had ze een verzwikte enkel. “Een kleine blessure zoals deze enkel heb ik wel vaker, maar een paar weken later is dat weer in orde en kan ik voluit trainen. Gelukkig is het nu even gedaan met trainen en kan mijn lichaam helemaal herstellen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten